Hafif Orta ve Şiddetli Skolyozun Belirtileri

Skolyoz, hastanın omurgasında anormal bir eğriliğin olduğu bir durumu tanımlar. Bu eğrilik, omurganın eğri olduğu üç boyutlu bir deformitedir.
Buna rağmen skolyoz röntgen görüntülerinde sıklıkla basit bir “C” veya “S” şekli olarak karşımıza çıkar.

Bu durum omurganın farklı bölgelerinde ortaya çıkabilir. Bu alanlar şunları içerir: servikal (boyun) omurga, torasik (orta) omurga ve lomber (alt) omurga.
Bazı durumlarda, skolyoz aynı anda bu alanlardan birden fazlasını etkiler.

Skolyoz Dereceleri

Skolyozun hafif, orta ve şiddetli gibi dereceleri vardır. Her birinin farklı risk ilerleme seviyeleri vardır ve vaka bazında tedavi edilirler.

Hafif Skolyoz

• İlerleme riski %22'ye kadar çıkabilir
• Eğri 25 dereceden az
• Eğri 20 dereceyi geçtiğinde, ilerleme riski %68'e çıkar
• Hastada eşit olmayan omuz-kalça
• Hasta sürekli kambur duruyormuş gibi görünebilir (ileri baş duruşu)
• Giysiler giyildiğinde düzensiz bir şekilde sarkıyormuş gibi görünebilir
• Hastanın eşit olmayan bacak uzunlukları olabilir • Durumun bu şekli genellikle fark edilmez
• Hasta ağrı hissedebilir veya hissetmeyebilir
• Durumun bu şekli genellikle genç, adet öncesi kızlarda görülür (yine de yetişkinlerde veya erkeklerde de görülebilir)

Orta Derecede Skolyoz

• Spinal eğri 26-40 derecedir
• %68 ilerleme riski
• Hastanın düzensiz omuzları veya kalçaları ve eğik bir kafası olabilir
• Hasta sürekli kambur duruyormuş gibi görünebilir
• Giysiler giyildiğinde düzensiz bir şekilde sarkıyormuş gibi görünebilir
• Ensede hörgüç şeklinde kamburluk • Hasta ağrı hissedebilir veya hissetmeyebilir
• Fiziksel aktivite yorgunluğa yol açar • Hasta göğüs kafesinin tabanında ve omuzlarda ağrı hissedebilir
• Baş ağrısı görülebilir

Şiddetli Skolyoz

• Spinal eğri 40 derecenin üzerinde
• %90 ilerleme riski
• Eşit olmayan omuz veya kalça
• Omurga derinin altında “S” veya “C” şeklinde görünebilir
• Hastanın göbek deliği merkezden farklı görünebilir
• Hastanın giysileri giyildiğinde düzensiz bir şekilde sarkıyormuş gibi görünebilir
• Hastada belirgin şekilde hörgüç şeklinde kamburluk
• Fiziksel aktivitenin yanı sıra uzun süre ayakta durmak veya oturmaktan kolayca yorulma
• Hastalarının sırtta a ve kürek kemikleri arasında ağrı yaşama olasılığı daha yüksektir
• Baş ağrısı sık görülür Unutmayın tüm bu eğrilik derecelerinde eğri kötüleşmeden önce ilerlemeyi durdurmak önemlidir. Çoğu zaman tedavi, akciğer kapasitesinin artmasının yanı sıra organlar için daha fazla alan sağlar. Hastalar, tedaviden sonra günlük işler için daha fazla enerjileri varmış gibi hissettiklerini fark ederler. Skolyoz tedavisi ile birlikte ağrı, fonksiyonel kapasite, yaşam kalitesinde artış görülür. Günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlık sağlanmış olur.