Yetişkinlerde Skolyoz

Skolyoz, ergenlik çağındaki çocuklarda oldukça yaygın olan bir omurga deformitesidir. Çocuklarda yaygın olmasına rağmen, yetişkinlerde de omurgada eğrilik görülmektedir. Çocuklukta skolyoz nüfusun %3’ünü oluştururken, yetişkinlerde bu oran nüfusun %7-9'u şeklindedir. Araştırmalar, yetişkinlikte çocukluğa göre 3 kat daha fazla skolyoz gelişme olasılığınızın olduğunu doğrulamaktadır.

Bazı yetişkinler, diğerlerinin yanı sıra uyuşma, yürüme güçlüğü ve eşit olmayan omuzlar gibi semptomlar hissetmeye başlayana kadar zaten skolyozları olduğunun farkında bile olmayabilirler. Bu tür belirtiler yaşıyorsanız, skolyozun düzenli egzersiz ve sağlıklı bir yaşam tarzı ile kontrol altına alınabileceğini bilin.

Cerrahi, yetişkin skolyozunu tedavi etmek için her zaman bir seçenek değildir. Tersine, yetişkin skolyozunun bir sonucu olarak ortaya çıkan ağrı, eğrinin boyutuyla ilişkili değildir. Çalışmalar, eğriliğin boyutu ile ağrının yoğunluğu arasında çok az ilişki olduğunu veya hiç olmadığını göstermiştir. Bu nedenle 20 derecelik ve 55 derecelik bir eğrinin bir yetişkinde ağrıya neden olma şansı aynıdır olarak geçer.

Yetişkinlerde Skolyozun Nedenleri ve Belirtileri

Yetişkin skolyozu tanısına götüren birincil şikayet ağrıdır. Yetişkin skolyoz hastaları tipik olarak önemli sırt ağrısı ve sertliği yaşamaktadırlar. Omurga dejenerasyonu arttıkça, omurlar arası diskler daralır ve sinir sıkışması gelişir, bu da sürekli siyatik, iğne batması, bacaklarda uyuşma veya güçsüzlük ile sonuçlanır. Spinal kanal da daralabilir ve omuriliğin sıkıştığı spinal stenoz ile sonuçlanabilir, bu nedenle hasta bacaklarda ağırlık, bacak ağrısı ve yürüme güçlüğü yaşayabilir.

Yetişkinlerde Skolyoz Nasıl Tedavi Edilir?

Tipik olarak, yetişkin skolyozu ameliyatsız tedavi edilir. Konservatif tedavi ile omurganın eğriliğini iyileştirmek, ağrıyı yönetmek ve omurgayı güçlendirmek için egzersiz rutinleri ve fizik tedavi önerilir.

Yetişkin skolyozu için etkili bir tedavi elde etmek için, omurganın dejenerasyonunun neden olduğu semptomlar ile deformitenin ve ilerlemesinin neden olduğu semptomlar arasında ayrım yapabilmek önemlidir. Bu, tedavi postüral değişikliği veya deformiteyi ele almadıkça, ağrı ve semptomların düzelmeyeceği anlamına gelir.

Cerrahi olmayan tedavideki son gelişmeler, yetişkin skolyozu olanlarda ağrı ve semptomlarda önemli iyileşme göstermektedir. Bu, hastanın sadece kaslarını güçlendirmeyi değil, postürünü kendi kendine düzeltmeyi öğrenmesini de içerir. Postürü daha rahat bir pozisyonda desteklemeye yardımcı olan özelleştirilmiş fizik tedavi uygulamaları ve egzersiz tedavisi uygulamaları ile birleştirildiğinde, ağrı azalır ve yaşam kalitesi artar.